Tisdagslistan!

Okej, vi tar väl en lista om serier då! När man skriver listor är det viktigt att tänka på två saker: ha kul och våga ge allt! Nu kör vi! 
 
1. Vilken TV-serie var den första du verkligen förälskade dig i? Pretty little liars. Alltså, i början var jag ju väldigt skeptisk. Vet inte riktigt när vi klickade, jag och PLL. Men nu är vi oskiljaktiga! 
2. Vilken TV-serie såg du senast där du såg vartenda avsnitt (säsong)? Orange is the new black <3
3. Vilken TV-serie gav du senast upp att titta på (utan att se klart säsongen)? Hart of Dixie. Gillar den serien asmycket men tappar bort mig hela tiden!
4. Av vilken TV-serie kan du alltid se repriser om och om igen utan att tröttna? Vänner och New Girl!
5. Vilken är din favorit då det gäller tecknade/animerade serier? Svampbob!  
6. Vilken serie räknar du som ditt allra största "guilty pleasure"? Ingen aning. 
7. Vilken är din alla tiders favorit TV-seriekaraktär? Alla i PLL (of course), Izzie Stevens (Grey's Anatomy), George O'Malley (Grey's Anatomy), Summer (The OC) 
8. Vilken TV-seriekaraktär påminner mest om dig? Pppffftttt... Ingen aning alls. 
9. Vilken TV-seriekaraktär liknar du vid en förälskelse, ditt största TV-crush? Det ni! 
10. Vilken är din favoritinledningslåt eller vinjett? Haha, Vänner slår ju allt. 
11. Vilken komediserie rankar du som den absolut bästa? Vänner, igen. 
12. Vilken dramaserie rankar du som den absolut bästa? Grey's Anatomy. 
13. Vilka serier/Vilken serie skäms du över att du fortfarande inte har sett? Breaking Bad. 
14. Vilka serier/Vilken serie tjatar du på folk om att de måste se? Breaking Bad :P
15. Vilken film, bok, saga, händelse etc. vill du mest av allt att det blir en TV-serie av? Ååååh, vet inte. 
16. Vilken TV-seriescen får dig alltid att brista ut i gråt? Well, typ jämt när Ross & Rachel gör slut. Masterchef Australia gråter jag jämt till, om nu det räknas som en TV-serie och TV-seriescen - men nu är det ju min blogg så nu bestämmer jag att jag får svara så... Så det så. 
17. I vilken TV-serievärld skulle du helst vilja leva? New Girl! Faktiskt inte PLL - läskigt ju!
18. Vilken TV-seriescen fick dig att fullständigt falla av stolen, tänk cliffhangers etc.? Pretty little liars Season 2 Episode 25. Det slutet gjorde så att jag har börjat bli jättemörkrädd? Töntigt, I know. Men fyyy faaasen alltså... De sista fem minutrarna eller något känner man sig arg, besviken och så fruktansvärt ledsen. Känslorna var verkligen all over the place när jag hade tittat klart. 
19. Vilken TV-serie klarar du bara inte av eller vilken är den sämsta TV-serie du sett? Skilda Världar... Det var ju inte alls bra. Fast det tyckte jag då.. Äsch...
20. Vilken nedläggning sörjer du mest över? (alt. Vilken TV-serie saknar du mest?):
The L word. 
 

New girl
 
 

Kommentarer, woho:

1 lizanne:

Har du inte sett breaking bad?! Haha.. Jag har sett alla säsonger, sjukt bra! :D

Kommentera här, please: