The Death Dish - lätt som en plätt!

Alltså, shit pommes frites vad det här året har gått fort hittills! Jag fattar inte att det är sjunde i morgon och att det jag längtat så sjukt mycket efter i flera månader snart är här: Pretty little liars. Haha, vad töntigt det lät men jag kan inte rå för det!
 
Jag missade ju till och med att det var Äkta människor igår? Jag som brukar ha koll! Folk som brukar kalla mig Frida med kollen... Okej, that's a lie men ganska bra koll tycker jag nog att jag brukar ha.
 
Har kollat på Masterchef som en galning i helgen och blev så inspirerad att jag gjorde en liten challenge till mig själv. Koka risotto på en spik, kallade jag den. Alltså, göra risotto på vad som finns i skafferi/kyl/frys.
 


Det blev saffran-, kikärts-, och svamprisotto med en liten kick från sambal oelek och för att ge lite textur lite bread crumbs på toppen. Det blev sjukt gott men kanske lite salt? Konstigt egentligen för jag gillar inte ens salt! 

Gav mig själv en timme för att göra, som de säger i Masterchef Australia: The Death Dish. Men för mig tog det "bara" 45 minuter och jag tycker inte alls att det är särskilt svårt? 

Kikärter i risotto, alltså. A winner! 



 

Kommentera här, please: