I love it

När jag gick i 9:an skulle jag rita ett hus - liksom arkitektrita. Då stod alla rums namn på uppgiftsbladet på engelska och eftersom det gjorde det så trodde jag att jag också skulle skriva på engelska.

Och sen frågade min lärare Jonas: "Får jag fråga varför du skrev på engelska?" och jag tyckte det var så pinsamt att jag trodde att man måste skriva på engelska så jag svarade "Vadå? Det är ju coolare!" och sen dess skriver jag nästan alltid mina to do-lists på engelska. För att det ÄR ju coolare! Snacka om bra svar jag svarade! "Fan vad bra sagt!" som Smala Sussie, hade sagt. 

Hur kul låter:
Våg 1: Plockeliplocka
Våg 2: Dammelidamma
Våg 3: Dammsuuuuuuuuuga
Våg 4: Fixa fixa fixa
Våg 5: Säng

Jämfört med detta:


Detta låter ju såååå mycket coolare, in my opinion! 

Jag kollar så på så mycket matklipp på engelska på youtube (I heart you) eller australenska - masterchef australia (love love love) att jag ibland glömmer vad tillexempel ordet piping bag betyder på svenska.

UPDATE: Och ordet "spritspåse" som det betyder och som jag skrev att jag "ibland glömmer vad det heter" är ju ett ord jag använder jätteofta (not) - har kanske sagt det en gång det senaste året... Lol. 


Från det ena till det andra så är det där en gammal to do-list som jag verkligen borde göra igen. Mitt rum är städat men det behövs liksom nästan en dag åt att verkligen göra så att allt blir excellent, typ. 

Men nu ska jag se avsnittet i New Girl när Schmidt har kimonon. LOL!
Friday night, gentlemen. It's oooon! 

På fredag kommer jag i alla fall vara en av alla hundratusentals som tweetar "FREDAG!" fast jag kanske coolar till det lite och skriver något coolare för jag är ju så cool som skriver på engelska and living the dream and stuff like that, y'aaaaaaall. Okej, nu spårar det... 

TOODLES! Som Charles Trippy brukar säga. 

Kommentera här, please: