Korkad i en värld av intelligenta människor

Lista lagligt snodd (jag frågade först) från Lovisa (http://polichinelle.se/

Pest eller kolera

Kunna kommunicera med alla djur / Kunna kommunicera på alla språk

- Jag vill verkligen kunna alla språk i hela världen! Tänk när man är på en flygplats med människor från alla möjliga olika länder och kunna veta vad de säger! 

Kolsvart rum med 100 giftiga spindlar / Upplyst rum med 500 bin

- Jag är inget fan av spindlar heller men jag är livrädd för bin!  

Emma och jag iklädd, trots min bi-fobi - bitröja! Bi:et i hörnet gjort av Klara. 
Minns inte fotografen tyvärr!
 

Alltid vara 15 minuter för sen / Alltid vara 40 minuter för tidig

- Då kan jag ju sitta och chilla innan det som jag ska på börjar. 

Få 100 000 kronor idag, men då korta ner din livslängd med fem år / Låta livet fortsätta i vanlig ordning

- Jag behöver de där fem åren. 

Ha en röst likt det motsatta könets / Ha en kroppsbyggnad och muskelmassa likt det motsatta könets 

Alltid glömma dina lösenord och pin-koder / Alltid glömma bort vad dina vänner heter i förnamn

- Det gör jag ju redan ändå så det var lätt. Skulle hata att inte minnas namn - jag gillar ju namn.  

Vara ett geni i en värld av ointelligenta människor / Vara korkad i en värld av intelligenta människor

- Skönare att sitta och lyssna på smarta människor än att vara en. 

Kunna gå på vatten / Kunna andas under vatten

Aldrig mer frukost / Aldrig mer middag

- Det här var den lättaste eftersom frukost oftast inte är my cup of tea. 

Vara världskänd under din tid som levande / Gå ner i historieböckerna efter din död

Hoppa från 50 meter och landa i vatten / Hoppa från fem meter och landa på asfalt

- Det skulle nog ta lång tid innan jag vågade hoppa. Kanske inte på grund av själva hoppet men på grund av vattnet - har ju blivit en sådan badkruka!  

Vara världsmästare i plockepinn / Äga världens största frimärkessamling

- Kan knappt välja för inget av dem intresserar mig. Plockepinn - tråkigt. Frimärken - tråkigt. Fast jag tror faktiskt att det lutar mer åt frimärkssamlingen ändå. Jag tror att jag skulle kunna vara bra på att spara... Typ.  

Alltid ha platt hår / Alltid ha lockigt hår

- När jag var liten ville jag alltid ha rakt hår och nu gillar jag mitt lockiga hår som det är.

 
Vara julvärd på SVT under julafton / Byta ut Googles logotyp mot ditt ansikte för ett dygn

-  Först tänkte jag direkt att jag ville vara julvärd men då skulle jag ju inte få fira jul med min familj på julafton och den tokiga (som det brukar bli - lol) dagen vill jag ju inte missa!

Alltid bära svart / Aldrig bära svart

"Roligare med färger" tänkte hon och tittade ner på sin svarta tröja... 

Sahara-öknen utan vatten / Nordpolen utan jacka

- Jag har ju sett extrem överlevnad - kommer klara mig perfekt... 

Sakna förmågan att öppna dörrar / Slå i stortån varje gång du kliver över en tröskel

Halka och slå ut dina framtänder / Bryta samtliga fingrar på båda dina händer

- Om jag bröt alla fingrar skulle jag nog aldrig mer kunna spela gitarr!

 Foto: Emma

Förmågan att kunna snabbspola tv-reklam / Förmågan att kunna ställa en mental väckarklocka

Alltid ha en häst stirrandes på dig när du sover / Aldrig få använda något annat än häst som transportmedel

Ta bort ordet förlåt ur din vokabulär / Ta bort ordet tack ur din vokabulär 

- Jag gillar ju båda de orden! Men säger nog mer tack än förlåt så det känns mest användbart.  

Aldrig mer få fotografera / Aldrig mer få blogga

- Bloggen i all ära men jag älskar att fota! 

Sonja. Foto: Jag. 
 
 

Kommentera här, please: