Jag har inte den rätta knycken

 



Haha, jag älskar när Justine bakar! Hon bara gör det, liksom. Verkar inte bry sig så himla mycket om hur resultatet blir som vissa andra... Och med vissa andra menar jag mig själv. Jag är jättepetig när det gäller att baka/laga mat! Jag blir nästan aldrig nöjd. 

Men nu har jag VERKLIGEN tappat gnistan! I söndags eller när det var tänkte jag baka värsta coola grejen, Pavlova, som de alltid gör i Masterchef Australia. Det är, för er som inte vet, en slags Australisk/Nya Zeeländsk marängtårta. Allt började bra och jag har typ aldrig vispat en sån bra maräng! Fem av fem toasts! 
 
Sen började jag mixtra med att hälla i smält choklad i marängen och då blev det kaos - då försökte jag rädda alltihopa med mjöl och hasselnötter så att det skulle bli en kaka istället men den blev ju god... Noll av fem toasts...  
 
Att baka utan recept och försöka improvisera är ju svårare än algebra...

Kommentarer, woho:

1 Johanna:

Hej!
Vill bara säga att dina videos på YouTube är bäst! Hoppas att du lägger upp en ny video snart.
Med vänlig hälsning,
Ett stort fans!!!

Svar: TACK! :D
Frida Westling

Kommentera här, please: