Fotoryck

Igår tänkte jag filma en grej men sen så kom jag på att under alla år jag har haft den här kameran (två år) så har jag nästan bara filmat så varför inte fota lite? Jag fick helt enkelt ett fotoryck!
 
Syrén i köket.
 
Förut brukade jag nästan alltid redigera mina bilder - inte mycket men kanske göra det "vanliga" och ljusa upp, öka kontrasten och yada yada. Men egentligen - varför ska man ändra bilden överhuvudtaget? Varför inte bara låta dem vara som de är? (shit, det där lät som något Phoebe Buffay skulle kunna ha sagt)

Och här tillexempel så tog jag en skarp bild och en oskarp bild och satte ihop bilderna på varandra och drog ner "opacity" och voíla!
 
 
 
Bild 1


Bild 2

Tillsammans!
 
Det ser ju nästan lite drömskt ut! Och jag har inte redigerat färg, ljus, kontrast eller så på de här två bilderna. Jag har bara förminskat, slagit ihop och dragit ner opaciteten. Simpelt och bra!!!! Så från och med nu tänker jag redigera bilder så lite som möjligt!

Okej, back to fotorycket:

KOLLA DET SER UT SOM ETT HJÄRTA!
KOLLA JAG HÄLLER MJÖLK I HJÄRTAT! (wow)

Kommentera här, please: