Kom vi minns, minns tillbaka

Det känns som att jag måste göra den här listan, så då gör jag det.
Snodd av världens bästa Frida med H.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Var på festival! Åkte till Asien!
2. Höll du några av dina nyårslöften? Typ att jag inte skulle vara så orolig - lyckades väl sådär.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Min morbror och min moster :)
4. Dog någon som stod dig nära?
5. Vilka länder besökte du?
Sverige. Azerbajdzjan (om mellanlandning räknas). Indien.
6. Är det något du saknade år 2009 som du vill ha år 2010? Mindre vikt.
7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid minnas, och varför? 18 Augusti :) För att jag fick ett brev som var väldigt väldigt fint. Det finaste i mitt liv typ! Och massa andra datum! Indien-datumen! Emma-datumen!
8. Vad var din största framgång i år? Vet inteee?
9. Största misstaget? Inget så vitt jag vet?
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Massa förkyld. Plus jättemånga exem - no mys at all.
11. Bästa köpet? Niklas. Alltså, min kamera :P
12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor, kamera.
13. Undrade du något i år? Såhääääääääääääääääääääääääär mycket undrade jag! Typ...
14. Vilket var årets största u-landsproblem? Eh... jag vet inte? :$
15. Gjorde någonting dig riktigt glad? Laleh. Mina klassvänner. Emma. Alla vänner. Harry Potter. Top model. m.m.
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009? Bjurö klubb. Hela livet var ett disco.
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Det har gått i vågor. Vissa gånger kände jag "Shit! Det här året är BÄST!" och vissa gånger kände jag "Nej men snälla...."
18. Vad önskar du att du gjort mer? Badat på sommaren! Jag badade kanske... 4 gånger?! SKÄRPNING!
19. Vad önskar du att du gjort mindre? Varit uppe på land och latat mig!
20. Hur tillbringade du julen? Med my big family. Fett nice.
21. Vilken var årets skrattfest? Ojojoj. Det har varit många det :P
22. Blev du kär i år? Tjaaa... ;)
23. Hur många one night stands? Tappat räkningen.... tror att det var noll stycken?
24. Favoritprogram på TV? Niklas mat. Tonårsliv. Top Model. Extrem överlevnad.
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året? Ledsen att behöva säga det men ja, typ.
26. Bästa boken du läste i år? Harry Potter och de vises sten!
27. Största musikaliska upptäckten? Those Dancing days!
28. Något du önskade dig och fick?
Harry Potter och Halvblodsprinsen på dvd! Tacksi!
29. Något du önskade dig men inte fick? En kalv. Den skulle ha hetat Viggo! (eller okej, det kom jag på nu)
30. Årets bästa film? Den senaste Harry Filmen såklart!!!
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Skrattade åt mina klassvänner som aldrig fattade att jag fyllde år. Åt tårta. Saknade indien.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Fler Lalehkonserter ;)
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Slapp?
34. Vad fick dig att må bra? Laleh. Fina vänner. Fina människor. Mycket fint.
35. Vilken kändis var du mest sugen på? Daniel Radcliffe och Emma Watson.
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest? Dungrejen. Tur att jag fick ett fibertäcke i födelsedagspresent!
37. Vem saknade du? Sonita :(
38. De bästa nya människorna du träffade? Gottisgänget (Isak, Josephine, Amanda)!!! Sonita. Johanna.
39. En värdefull läxa du har lärt dig i år? Gå inte i djup snö med tunna byxor - kallt!!!
40. Citera en sångtext som summerar ditt år: "Jag har sett dig när du vandrar, du tänker högt och viftar armar" - Bjurö Klubb - Världens bästa Laleh.

Så. Grrrreat.

Kommentarer, woho:

1 PH:

du är så rolig frida! kaffe någon dag! jag känner mig som världens mest upptagtna kvinna... PUSS

Kommentera här, please: